Świece żarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzyx
    Classic
    • 2016
    • 7

    Świece żarowe

    Zamieszczone przez r2r
    Zamieszczone przez Agamek12

    Silnik zaczyna być normalną częścią zamienną jak np. klocki, filtry czy inne opony: jak się zużyje, to się go po prostu zmieni na inny i tyle.
    Hola Hola :!:
    Silnik to nie koło czy płyn do chłodnicy, żebym sobie po niego wszedł do sklepu, ani kwotowo ani gabarytowo nie uśmiecha mi się to kompletnie, a niestety potrzebuję auta które przejedzie conajmniej pół miliona bez zadnych przestojow w garażach, warsztatach trwających dłużej niż dzien/dwa dni i zamykających sie w kwocie max. 1000zł.

    TSI nie spełnia tego kryterium w zadnym wypadku. Linków do relacji niezadowolonych właścicieli w necie jest mnóstwo. Nie będę wklejal będzie byłoby tu błekitnie.
    A kto planuje przejechać autem z silnikiem benzynowym pół miliona kilometrów? I nie mówię tu o kręceniu licznika...
    Przeciętny przebieg auta benzynowego w PL to jakieś 15kkm na rok. Właściwie na ulicach nie widać aut starszych niż 15 letnie. W związku z tym realny przebieg auta przed jego złomowaniem to jakieś 200-250kkm i nie chce mi się wierzyć w to, że przez te 250kkm silnik zużyje się w stopniu wymagającym jego wymiany. Zużyją się jakieś części wymienne i tyle...
  • jackit
    Classic
    • 2013
    • 22

    #2
    Świece żarowe

    Pytanie czy to normalne, mianowicie przy rozruchu zimnego silnika kontrolka świec żarowych pali sie nie wiecej niż 3-5 sekund, a jesli silnik jest rozgrzany to kontrolka potrafi sie palic ok 10 sekund podaje te wartosci tak na oko, ale chodzi mi o to ze na rozgrzanym silniku znacznie dłużej grzeją się świece żarowe a z tego co wiem powinno być chyba odwrotnie. Po rozruchu zimnego silnika w temp ok 0 stopni da sie odczuc minimalne falowanie obrotow przez krotki czas ok 30 sekund. Dodam na koniec ze nic zlego sie naraznie nie dzieje zapala jezdzi i wsio ok, ale jak wspomnialem jest to moj pierwszy diesel i pierwsza zima przedemną dlatego pytam kolegów na co zwrocić uwagę???? jak moge sprawczić swiece zarowe bez ich demontarzu i podpinania pod kompa da sie jakos mierniczkiem je sprawdzic?????

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Swiece organoleptycznie do sprawdzenia i tak przed zima, bo VAG ich nie diagnozuje. Trzeba zdjac taki gumowy lacznik z 4 swiec, a potem przewod i na krotko do akumulatora - wystarczy 3-4sekundy :diabelski_usmiech Jak jest iskra tzn, ze swieca dziala, cienki przewod tez bedzie sie grzal. Ale najlepiej wyjac, mozna wtedy tez jej opornosc zmierzyc. Ja wole zobaczyc, ze sie swieza żarzy. 8)

      Normalnie jest tak, ze sterownik do +5'C nie grzeje wcale swiec, potem tylko chyba podgrzewanie komor dziala, slychac taki przekaznik ktory pyka na zimnym silniku jak obroty sa ponizej/powyzej 2500.

      Na cieplo tak nie powinno byc, warto sprawdzic na vagu czujnik temperatury czy nie glupieje i na cieplo podaje wartosci odwrotne.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Pytał sie ktoś o to na AKP... wklejam to co odpisałem

        "Jesli temperatura silnika spadnie ponizej +9* - właczany jest uklad podgrzewania. Elementami w tym ukladzie są - ECU, przekaznik swiec J52 i czujnik temperatury silnika G62.
        po kazdym rozruchu silnik jest dogrzewany - bez wzgledu na to czy przed rozruchem byl podgrzewany.
        Poprawia to prace motoru w niskim zakresie temperatur."
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Luki80a
          Rider
          • 2010
          • 341
          • Octavia III combi (5E5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          jackit, podepnij się pod kompa i sprawdź tak jak Maicroft, pisze, czy czujnik temperatury nie ma błędu.
          Mi się może z dwa razy tak zdarzyło że na ciepłym silniku świece długo grzały. Na zimnym było ok.
          Po podpięciu do kompa jedyny błąd jaki był zapisany, to właśnie z czujnika temp. płynu chłodzącego.
          Wymieniłem i jak na razie problemu nie zaobserwowałem.
          Była O1 AGR

          Jest O1FL ALH

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #6
            kontrolka na szafie ta pomaranczowa to nie jest kontrolka od swiec wbrew powszechnej opinii. nie mozna jej czasu swiecenia wiazac z tym ile swieczki sie grzeja. Tka jak kolega tu wyzej napisal przy niskich temperaturach po odpaleniu auta swieczki sa grzane jeszcze rowno 2.5 minuty lub do osiagniecia przez silnik temperatury rowno 68 stopni. Tak to jest w standardowych mapach w ECM.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              wesol, Przy 20 stopniowych mrozach ta kontrolka zaswieca sie na duzo dluzej niz normalnie przy -5, wiec jakas roznica jednak jest. Co nie zmienia faktu, ze dogrzewanie dziala zawsze.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                a myslisz ze ECM am tylko dwa stany przy odpaleniu- dla zimy i lata?? Nie moze miec calej mapy do odpalania ktora ma wykres krzywej?? Jak myslisz?? Na necie sobie mozesz odnaleźć taki wykresik bo spokojnie vagiem sobiemozna lekko tą kryzwą dygnąć.
                Ta pomaranczowa kontolka od żekomych swiec to nie ma nic wspolnego ze swiecami. Pomysl chwile. Skoro swieczki po odpaleniu są jeszcz epodgrzewane to czemu ta kontrolka sie nie pali?? Ta kontrolka nie jest podpieta rownilegle ze swieczkami. To kontorlka o tzw gotowosci do odpalenia i tyle o niej. Informuje nas tyle ze rozpoczyna sie jakis tam proces rozgrzewania swiec i tyle. Mozesz nawet sobie przekrecic kluczyk na zaplon bez odpalania silnika i mimo z ekontrolak zgasla to sobie poczekaj jeszcze z 10-15 sekund i uslyszysz ze przekaznik od swiec dopiero co odpuścił.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • jackit
                  Classic
                  • 2013
                  • 22

                  #9
                  Panowie wszystko fajnie pięknie ale w dalszym ciągu mam mętlik w głowie,mianowicie jesli świecenie się żółtej kontrolki nie sygnalizuje czasu nagrzania świec żarowych to czy uruchamiając zimny silnik trzeba poczekac jakis czas po włączeniu zapłonu czy możemy zapalac tak jak benzyniaka tzn. siadasz przekrecasz zaplon i dajesz w bendiks;-)
                  P.S. Posiadam od niedawna Octavię 1.9 tdi kupiłem z przebiegiem 209 tys km nie wnikam czy przebiek orginalny czy nie ale po zurzyciu Auta widac ze wieksze prawdopodobienstwo jest ze przebieg orginalny niz krecony. Czy warto zmienić te świeczki żarowe jeśli nawet te co są działają mysle o jakichś tanszych np. GNK

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Nie oszczedzaj na swiecach. Beru albo NGK.
                    Przekrecasz odliczasz do 5 i krecisz. Im wieksze mrozy dluzej odliczasz.... i tyle...

                    Pozdrawiam
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #11
                      Najlepsze sa NGK o czym pisalem juz na kilku forach. MAja stosunkowo nieduzy pobór pradu co by moglo sugerowac ze slabiej sie gdzeja w sensie dluzej albo mniejsza temp osiagaja. Nic bardzije mylnego. Japonce sa sprytni i zrobili tak ze dali nieco cienszy grot grzejny. ROzgrzewanie nastepuje praktycznie na samym czubeczku by dopiero po okolo 5-8 sekundach rozgrzac caly grot. Niemieckie natomiast sa nieco grubsze- wiecej masy do rozgrzania- ale tez i sie rozgrzewaja tez niby od samego czubeczka ale juz nie tka jak NGK bo bardziej plynnie. Sprawdzalem w garazu kiedys swieczki wlasnie beru, bosch i NGK. Pryz okazji podpiety byl amperomierz i okolo 3 ampery mniej ciagna NGK. CO przeliczeniu na 4 sztuki daje nam okolo 12 amper zaoszczedzonych. Jak wiemy pryz odpalaniu kazdy amper sie liczy.
                      Zaskakuja takze zywotnoscia bo bosche mi sie przepalaly dosc czesto a NGK nie wymienialem bo caly czas sprawne.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • BASTIAN001
                        L&K
                        • 2013
                        • 1177
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        BERU też są OK. Właśnie takie świece wybrałem jakieś trzy tygodnie temu. Na cztery świece działała tylko jedna a reszta odmówiła współpracy.
                        Silnik na tej jednej świecy chodź ciężko ale odpalał nawet przy -5

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #13
                          swiwce sa bardzo pomocne przy silnych mrozach. Wiekszosc sztalparek co maja jakby nie patrzec silniki archaiczne maja conajwyzej swiece jedna alnbo dwie wkrecone jedynie w dolot- daleko od komory spalania. Dosc czesto ten uklad nie jest sprawny. Ma dwie sztaplarki i w zadnej nie mam sprawnego podgrzewania. Przy duzych mrozach jedną trzeba na kopciucha odpalac czyli sciagasz dolot i na patyku mam nawinieta szmatke która mocze w paliwie i podpalam. Przykladam taki plomień do dolotu i wciskam rozruch. Silnik sobie zaciaga taki płomień i odpal bez problemu. Druga sztaplara nieco bardziej wymeczona wymaga takiego odpalania jak postoi juz z godzine dwie na mrozie ale ma slaba kompresje i aku tez zamiast dwóch szeregowch 6V o pojemnosci piowiedzmy 250-300 Ah ma jeden 12V o pojmnosci 120 czy 150Ah.

                          Bylo sobiue zakupic NGK to nawet po szybkiej zamianie bys odczul roznice in plus.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • krzychuuu80
                            Drive
                            • 2013
                            • 93

                            #14
                            znalazłem coś takiego

                            co z tego wynika ??? beru najlepsze ??? bo szybciej się całe nagrzewają i potem wolniej "schładzają" ??? planuję wymienić świece i właśnie polecali mi beru. długość 92cm ??? i 4 szt ??? sorki za takie pytania ale to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla

                            @wesol
                            w taki sposób to ja odpalałem 20letniego autosana, dziura w kolektorze wydechowym i łądnie nawet przy -20 stopniach odpalał jak webasto lub świeca zawiodły

                            Komentarz

                            • b-bar01
                              Elegance
                              • 2007
                              • 985
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez jackit
                              rozruchu zimnego silnika kontrolka świec żarowych pali sie nie wiecej niż 3-5 sekund, a jesli silnik jest rozgrzany to kontrolka potrafi sie palic ok 10 sekund..
                              ... Po rozruchu zimnego silnika w temp ok 0 stopni da sie odczuc minimalne falowanie obrotow przez krotki czas ok 30 sekund
                              zaczym zaczniesz rozkrecać swiece podłącz auto do kompa i sprawdź czujnik temperatury chłodziwa.
                              miałem bardzo podobne objawy, na zimnym silniku czujnik pokazywał adekwatna temp. i kontrolka swiec działała normalnie, po nagrzaniu silnika, w okolicach drugiej kreski na liczniku obroty pracującego silnika wzrastały nagle do ok. 1300, po chwili wszystko wracało do normy, jeżeli goracy silnik nie pracował to w momencie uruchamiania kontrolka swiec paliła się ok 15-20 sek.
                              po sprawdzeniu kompem okazało się, poza błędem, że czujnikowi przy +~70st.C wydawało się że jest -40st.C
                              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                #16
                                to nie byly swiece od tdika. To od jakiegos forda. Poza tym nie wiemy ktory to model tych swieczek moze z 1999 roku albo starsze. To nie jest takze producenci produkuja je takie same od 20 lat. W tej chwili najlepsze sa NGK. Maja przewezenie na czubku ktory sie nagrzewa szybciej jak bosch czy beru. SPrawdzalem tez odpornsc na przepalanie i NGK sa najodporniejsze.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • krzychuuu80
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 93

                                  #17
                                  to możesz podać jakieś linki do świec żebym nie kupił jakiś głupot ??? 92cm mają mieć ???

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Odświeżając temat, jakie świece są teraz top one ? Beru czy NGK ?

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #19
                                      nadal NGK. pobieraja odrobine mniej pradu ale mimo to szybciej sie rozgrzewaja jak np bosch. Robilem testy i poczatkowa faza np w boschu to pobor okolo 20-21 amper na sztuke i potem spada prad az w fazie rozgrzania juz calego elementu grzejnego do okolo 10 amper. W ngk pobor maksymalny to okolo 15-16 A spada do okolo 6-8 A. W rozrachunku calosciowym daje to zamaist 80 A poboru jakies 60A na ngk. Wiecej amper zostaje ze tka powiem dla rozusznika mimo ze oczewiscie gdy kreci swieczki zarowe sa odcinane.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      Pracuję...